fredag 17. april 2009

Hvordan skrive en kommentar

Har fått flere tilbakemeldinger på at mange som leser bloggen min, ikke vet hvordan de skal skrive kommentar. Siden jeg som blogger elsker å lese kommentarer og gjerne vil ha en hilsen fra deg, vil jeg gjøre noe med dette.

Først vil jeg opplyse om én ting; noen opplever at de kommer inn i bloggen i et gammelt innlegg. Da må du klikke på Oppdater/refresh (på godt norsk...) tasten på PCén din. Det er også viktig å vite at en blogg består av mange innlegg (i min blogg er det jeg som skriver innleggene). Under hvert innlegg står det:

LAGT INN AV JANNICKE 0 KOMMENTARER
ETIKETTER: INTERIØR (f.eks)

Når du har lest et innlegg som du har lyst til å kommentere, stiller du markøren din på over skriften " 0 KOMMENTARER". Dette er en link til kommentarfeltet. Når du klikker én gang, åpner det seg et hvitt felt. Still markøren din inn i feltet og klikk én gang. Når markøren blinker, kan du skrive av hjertens lyst.

Under det hvite feltet, står det:

Kommenter som: Velg profil.... og deretter er det en rullegardin. Når du klikker på pilen i rullegardinen får du opp forskjellige alternativer.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du f.eks. velge linjen der det står "Navn/nettadresse" - her skriver du inn navnet ditt, eller det du ønsker å kalle deg selv (ettersom jeg er så nysgjerrig, kan det være greit at jeg klarer å finne ut hvem du er....)

Så må du klikke knappen der det står:

"Legg inn kommentar"

Du får nå opp et felt der det står "Ordbekreftelse". Skriv inn tegnene akkurat slik de står og trykk "Fullfør" - Voila! - du har nå skrevet en kommentar og gledet en bloggers hjerte. Jeg har akkurat presentert bloggen min på Bloggurat - nå kan jeg pinge bloggen min. Hehe, dette blir bedre og bedre...


Lykke til!

5 kommentarer:

  1. javisst elsker vi bloggere kommentarere...liten som stor...behøver ikke være en lang hilsen..men bare det å vite at innlegget er lest...er hyggelig å vite. Ha en fortreffelig helg..her skinner sola, så nå forsvinner jeg ut i hagen igjen...

    SvarSlett
  2. Det var grei oppskrift det, slik har jeg alltid gjort det:-D
    Innom og ønsker god vår, og god helg med det samme!

    SvarSlett
  3. Ønsker deg en fin og god søndag og ei spennende ny uke Jannicke!!

    SvarSlett
  4. Så lurt å skrive en forklaring! Husker jeg var innom å kikka på mange blogger før jeg begynte å blogge sjøl- jeg ante ikke åssen jeg skulle få lagt til kommentarer.... Det har blitt litt mindre blogging med meg nå- jeg er faktisk vårtravel om dagen, og det er en utrooolig deilig følelse! Har jo vært sjaber i så mange år, så nå når formen er bedre bobler jeg jo nesten over!!! Vil liksom gjøre 70 ting samtidig, og det lar seg jo ikke gjøre. *sukker og stønner og bærer meg litt* Alt vel hos dere da? Ha en fin uke, hilsen Elin

    SvarSlett
  5. Og bare sånn for å bevise at jeg nå har lært å legge igjen en kommentar- skriver jeg en ny... Hehe, neida- men må jo få gratulere med Dino!!!! Leste innlegget om han en travel dag, så da blei det dessverre ingen kommentar. Går det bra med det nye familiemedlemmet da? Har han funnet seg til rette?

    SvarSlett

Fint at du titter innom bloggen min - nå ble jeg glad. Setter stor pris på om du forteller meg at du har vært her og da er sjansen stor for en hilsen tilbake...