søndag 8. februar 2009

Morsdag


Morsdag... Det er jo en dag som er skapt av handelsstanden, men det er jo koselig likevel. Jeg har fått blomster, kort og gave - klart det er koselig. Datteren min hadde laget et hjerte av tre, hvor det står GID - Glad I Deg. Synes det er godt å se hvor spent hun er når jeg åpner gaven som hun har laget selv. Hjertet skal jeg henge opp over sengen min. Da vil jeg både sovne og våkne til et hjerte av tre fyllt med kjærlighet. Til barna mine vil jeg si: GID - Glad I Dere! Til slutt et dikt... Jeg vet ikke hvem som har skrevet det, men jeg syntes det var fint og vil dele med deg:                                                                            
Hva er en mor?

Hennes varme hjerte banker
for deg, og det er alltid klart
at du er i hennes tanker.

En kjærlig klem, et vennlig smil
som hjelper deg i vei.
I motgang vil hun uten tvil,
alltid støtte deg.

Hennes glede er at det går deg godt
at livsløpet skinnende står, 
at du bruker evnene du har fått
og målene dine når. 
                               

1 kommentar:

  1. Så koselig det trehjertet var! -Den aller flotteste gava kan jeg tenke meg... Ha en flott uke, håper sola skinner like mye hos dere som hos oss. Her er det postkort- stemning i dag! Klemmer

    SvarSlett

Fint at du titter innom bloggen min - nå ble jeg glad. Setter stor pris på om du forteller meg at du har vært her og da er sjansen stor for en hilsen tilbake...