tirsdag 24. februar 2009

Tilda

Jeg har kjøpt boken “Tildas Landsted” og ble, i likhet med mange andre syglade damer, veldig inspirert. Som bergenser, kunne jeg tatt turen til Panduro, men da måtte jeg inn til by´n og det hadde ikke jeg tid til (skulle jo helst hatt stoffet i går). Tok bilen og fór avgårde til “Stoff & Stil” og fant mange fine stoffer der. Valgets kvaler… vel, omsider klarte jeg og bestemme meg. Må innrømme at kjolestoffet jeg valgte, ikke var det lureste. Jeg laget meg mye ekstra-arbeid på grunn av stripene i stoffet. I tillegg var stoffet ganske elastisk, slik at det lett strekte seg ut av fasong når jeg skulle sy sammen de ulike kjoledelene. Ikke hadde jeg egnet garn til å lage hår av heller, men det ble nå en hårmanke av det til slutt. Mange valg som ikke var de lureste, men uansett var det kjempegøy å lage Tildadukke.  Foreløpig er hun ganske ensom, men det skal hun ikke være lenge. Har allerede planer om å sy en venninne til henne.

SONY DSC

Når jeg får noe nytt til hjemmet, bruker jeg alltid litt tid til å finne ut hvor jeg skal ha det. Ikke noe unntak denne gangen heller; Tilda endte til slutt på gjestetoalettet.

6 kommentarer:

  1. Så søt de blei! For et pågangsmot du har! Symaskina er ikke min beste venn enda- så det går litt tregt hos meg da (har vel litt med prioritering å gjøre også tenker jeg.. hmmm) Veit ikke om jeg tør prøve meg på sånne dukker heller, ser jo så vanskelig ut. Har du meldt deg inn i "Tildas verden i Norge" da?- Link på bloggen min om du er interessert. Så hyggelig for veslejenta (oi- huffda, man er ikke "veslejente" når man er 11 år!)- jeg mener den store dattera di å få "en slik flat og kvit ein" (les: laptop)! Hun ser så konsentret ut atte :o) Hen koselig uke, klemmer

    SvarSlett
  2. Nydelig Tilda du har laga, selv om du plagdes noe:-)
    Og gratulerer med egen pc til datteren - slike maskiner er til hjelp om de brukes med vett! Og det så ut til at dere hadde felles plattformer ang det:-) Har også ei datter som nå er 14, og hun har hatt egen pc i et par år nå. Utvilsomt til hjelp med lekser og skriveoppgaver, men nå er hun blitt mer og mer interessert i msn og slikt... Vi må nok passe på!
    Ha en flott dag:-)

    SvarSlett
  3. Jeg misunner alle som klarer å mestre symaskinen.
    Stort sett går det slik som dette her bare jeg tar i symaskinen.

    SvarSlett
  4. Så skjønn den ble! Og jeg liker aller best de tildadukkene som er sydd i andre stoffer enn de fra Tildasortimanget. Det blir jo litt kjedelig å se de samme dukkene, i samme mønster hele tiden. Din er nydelig, og jeg likte kjempegodt stoffet du har valgt til kjolen.

    SvarSlett
  5. Nydelig Tildadukke! Syns det ser så vanskelig å stoppe de tynne bena og armene - men jeg har lyst til å prøve engang jeg også :)Akkurat nå er jeg i veskehumør!

    SvarSlett
  6. Så skjønn dukke du har laget, de er koslige de Tilda dukkene.Kjempefint det strikkepinne etuiet også. God helg!

    SvarSlett

Fint at du titter innom bloggen min - nå ble jeg glad. Setter stor pris på om du forteller meg at du har vært her og da er sjansen stor for en hilsen tilbake...